söndag 30 september 2012

Teckna!

Jag läste igår min kära vän Maries teckningsblogg där hon skrev om hur underbart det var när man bara sitter och ritar och lyssnar på musik, hur resten av världen stannar utanför den lilla bubbla man skapat runt omkring sig.

Jag tyckte det lät så mysigt, jag hade ingenting för mig och jag var på lite dåligt humör (på grund av varför åkte jag hit-tankar, vilka kommer ibland och förpestar tillvaron), med andra ord känndes det bra att bara sätta sig och rita lite.

I vanliga fall brukar jag ge upp efter ett tag eftersom det aldrig blir bra (antagligen för att jag ger upp) men igår kväll hamnade jag verkligen i den där bubblan som Marie pratade om. Och jag trivdes där, det var jättemysigt. Och jag blev ganska nöjd med resultatet också:


Dålig upplösning, jag vet.
 Rithumöret höll i sig så jag satte mig och ritade av en tidnings-framside-kvinna efter frukosten (och lite mattepluggande) i morse. Här är det resultatet:

Jag gillar att rita kläder, det är nog roligare än ansikten, eller vet inte, men jag är inte lika rädd för att rita fel när det gäller kläder. Hennes ögon skulle ha varit större till exempel, men jag vågade inte göra om dem...


Jag tog kort ute på bordet på balkongen för bättre ljus, och sen kom jag på att på alla de (få) teckningsbloggar jag läst tar de ofta bilder med omgivning, så då tänkte jag att jag kunde ta in lite av den ungerska omgivningen!


6 kommentarer:

  1. Hej Agnes!

    I hope You continue the blog.
    You wrote so long ago, I hope You do not stuck in that bubble :)
    I like Your stories. (If only I can swedish, because the translator
    sometimes give very funny solution)

    Bye,
    SF

    SvaraRadera
  2. Hi!

    Of course I will write, I'm just a little lazy... ;)

    I'm sorry, but I meet so many new people so I don't knew who you are... Can you give me something more than "SF"?

    /Agnes

    SvaraRadera
  3. Hello little girl!

    A little lazy? I wait for Your answer 5 days :P
    SF=Secret Follower, but I bet You guess who am I
    sooner or later :)
    First hint: I am the opposite sex (not too much i know...)
    If You give me an e-mail address, I send You a present (picture)

    Bye,
    SF

    SvaraRadera
  4. Maybe not, if you don't say who you are, you can be someone scary, so please say who you are. (I'm very bad at guessing...)

    SvaraRadera
  5. Hello Agnes!

    I did not want to scare you.
    Perhaps you remember me, I invited you to the theatre.
    We met personally a long time ago.

    Bye, Alex Penkalo

    SvaraRadera