söndag 7 oktober 2012

Zászlók és mozi


I fredags köpte jag och Zsófi nagellack (det var rea!) efter skolan, och i morse satte vi vår plan i verket: att måla Ungerska flaggan på mina naglar och Storbritanniens flagga på Zsófis (hon älskar England). Eftersom Union Jack var lite svår blev Zsófis naglar prydda med danska flaggan i stället... Här är mina fantastiska naglar:


Ja, jag vet att mina händer är små, och min tumme är en liten tjockis... :)

Det första ordet i rubriken kan jag berätta att jag lärde mig i går när Diá kom in till stan (hon bor i en by cirka en timme med buss här ifrån). Vi gick runt lite i solen (det var jättevarmt!) och visste inte riktigt vad vi skulle göra men sen kom vi på att vi skulle gå på bio! Filmmänniskan i mig hoppade! Jag tror nog att resten av mig hoppade också...

Vi tittade på Step up 4 och den var jättebra! Det jag förstod av historian (ungersk dubbning) var väl inte något speciellt men dansscenerna var jättecoola. Och det var en massa folk från So you think you can dance! Jag tycker jättemycket om det programet (och människorna från det) så det var kul. Bland annat var Katheryn, Phillip, Twith och Mia Michaels var med.

I morgon efter skolan ska jag gå hem till min ängel (area representative) och plugga ungerska med henne, trevligt! Det ska bli kul, dels för att jag tycker om henne och dels för att det ska bli trevligt att få plugga ordentligt tillsammans med någon.

Ja, nu har ni fått en liten uppdatering. Ha det!

P.S. För er som inte kan Ungerska kan jag berätta att rubriken betyder Flaggor och bio.

1 kommentar: