tisdag 28 augusti 2012

27/8-2012 21.48.

Idag har varit en trevlig dag.

Igår kände jag mig lite vilsen och nedstämd men idag känns det bra. Jag och Zsófi gick på morgonen till vår skola för att köpa Zsófis skolböcker och när vi kommit hem satt vi på var sitt rum och slappade, jag med min dator och senare min bok. Sen kom Zsófi in och frågade om jag ville titta på Harry Potter och den flammande bägaren med mig. Film tackar jag aldrig nej till och efter en snabb lunch satte vi oss i hennes rum och tittade. Ungerskt tal och engelsk text. Fungerade bra. Direkt efter denna film slängde vi in en ny i DVD-spelaren. New Moon såg vi med engelskt tal och ungersk text. Rättvist ska det va!

Eftermiddagen bjöd sedan på mer läsande men även lite ungerska-plugg för min del.

När vi skulle äta pratade jag och Márika lite. Över huvud taget har komunikationen gått bra idag. Fast än jag nästan inte har gjort något idag har jag känslan av att det varit en lyckad dag. Trivsam liksom. Det känns som om jag nog kan få det bra här.

Jag ska inte ljuga och säga att jag inte har tänkt att det kanske hade varit bättre om jag stannat hemma. Men idag har jag inte haft några sådana ohälsosamma tankar.

Idag har varit en trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar