torsdag 23 augusti 2012

22/8-2012 14.08


Gah! Vad det är varmt! Jag sitter på mitt rum och svettas som en gris!

Det går segt med ungerskan, jag längtar tills jag förstår vad som sägs och kan säga vad jag vill. Det är ganska jobbigt att inte förstå någonting. Jag har ont i huvudet, men det är nog mest värmen.

Imorgon ska jag hälsa på skolan där jag ska gå. Jag ska träffa rektorn och jag är nervös! Tänk om hon inte pratar engelska och tror att jag förstår henne... Aja, jag får väl se. Det blir nog bra.

Jag ska också köpa bredband i morgon. 5000 ft, billigt! (=170 kr) Ja, det är väldigt billigt här, inte för ungrare, men för svenskar. Jag köpte en väska igår för 1500 ft villket är ungefär 50 kr! Trevligttrevligt.

Jag länktar efter skolstarten. Jag vill ha något att göra på dagarna och träffa nytt folk! Fast sammtidigt är jag jättenärvös. YFU tipsar om att försöka skaffa vänner första veckorna för sen blir det svårare, men det känns som om det kommer bli väldigt svårt att lära känna folk om man inte kan prata...

Hmm... Jag kan ju alltid le charmigt och lyssna på vad de säger. Ha! Då kommer de tro att jag är en person som lyssnar men inte säger så mycket. En som är blyg. Då skulle de bli chockade den dagen jag kännde mig trygg i att prata ungerska, då skulle de aldrig få tyst på mig! Mohaha.

Nej, men jag ska försöka prata så gott det går och att låtsas förstå funkar ju ändå aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar