torsdag 23 augusti 2012

17/8 2012 08.13.


Szia!

Nu är jag i Ungern! Vi är 27 ungdomar och alla är jätteschysta. Det är ungdomar från nio olika länder och vi bor på ett fint ställe vid en sjö nära Budapest. Jag bor i ett hus (alla bor i likadana små hus) tillsammans med tre tyskor, en finska och en tjej från Lettland. De är jättetrevliga!

Jag bor på övervåningen tillsammans med tyskorna och i förrgår kväll var jag inne i engelskan ända tills jag läste e svensk bok... Sen när jag ville sova så frågade jag om det var okej att jag släckte taklampan. De tittade konstigt på mig. Jag upprepade mig och sa att jag ville sova men att jag kunde tända en annan lampa om de ville. Samma blick. Sen kom det till mig: Jag pratade svenska! Fail...

Men annars har det gått ganska bra att prata engelska. Det var faktiskt två som sa att jag hade bäst engelska här. Då blev jag glad! Vi pratar mycket om Ungern och våra hemland och det är mycket intressant. Vi leker lekar och diskuterar, lär oss ungersk historia och äter en massa mat. Vi har det ganska bra alltså.

Ikväll ska jag hålla ett ”föredrag” om Sverige. Jag och fyra andra tjejer är de ända som är från våra länder så vi får göra våra presentationerna ensamma! Jag är lite nervös, men det går nog bra. Jag ska göra en affisch där jag ska rita olika saker som har med Sverige att göra och sen får de bli mina nyckelord.

Ja, nu ska jag gå och äta frukost.

Viszlát!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar