tisdag 31 juli 2012

Värdfamiljen!

Något fantastiskt har hänt! Nu vet jag var jag ska bo och vilken värdfamilj jag har fått. Det är en mamma, Mária, och hennes dotter Szófia. Szófia är ett år yngre än mig och det är jättekul att jag har fått en värdsyster som är i samma ålder som mig! Och de har en hund! Då kommer jag få lite gratis mortion när jag går ut med den och kanske lite tröst om det skulle behövas. Jag ska bo i Zalaegerszeg, som ligger i västra Ungern. Det stod att det var stadsmiljö och att det lever ungefär 62 000 invånare där, vilket jag tycker låter bra. Det är dubbelt så många människor som i min stad, nu kan jag välja och vraka mellan vilka jag ska umgås med! Nej, men det är bra för det finns säkert en musikskola och någonstans att shoppa.

Jag har egentligen inte fått reda på så mycket, som till exempel skola, Márias och Szófias intressen eller hundens namn, men bara att få se bilden och deras namn som var i mailet räkte för få mig att hoppa av uppspeldhet. Men jag vill bara veta mer! Jag är vetgirig! Men om två veckor åker jag och efter välkommstlägret hemtar min värdfamilj upp mig och då, om inte innan, får mina frågor svar. Och nej, jag behöver inte ställa dem på ungerska i början, de kan engelska. Jag kan andas ut... Jag var lite nervös, för även om jag har pluggat ungerska kan jag nog inte ha någon konversation, och om jag behövde veta något som till exempel var handdukarna finns skulle jag nog fått använda teckenspråk...

Borde ta kontakt med värdfamiljen, men... Ah! Läskigt! Nej, det går nog bra men men... Vad ska jag säga? Jag antar att de också är lite nervösa. Jag får säga att jag ser fram emot att träffa dem, för det gör jag verkligen.

Åh, låt-tips! (Jag lyssnar på den nu, och man måste ju dela med sig!) Suzy av Caravan Palace.

Okej, det kom lite plötsligt, men den började plötsligt. Var var jag? Ja, jag ser i varje fall fram emot att få reda på mer. Nu vill jag gärna veta vilken skola jag ska gå i, kanske samma som Szófia?

Ha det!

2 kommentarer:

  1. Åh Agnes vad underbart!!! :D Det låter ju skitbra, vilken tur att du fick veta värdfamilj innan du åkte! Det kommer gå jättebra och de är säkert jättensälla :D

    SV: Jo, jag tänkte försöka få tag på Ulfs bok :) Kanske på bibblan?

    SvaraRadera
  2. Ja, kanske det? Jag tror den är ganska nyutgiven men värt att kolla.

    SvaraRadera