söndag 29 juli 2012

Regn, ordböcker och värdfamilj

Hej på er!
Jag har inte skrivit på så länge, men jag har anledningar! Jag åkte ju till en kompis förra helgen och när jag kom hem gick det inte att skriva på bloggen, det var något tillfälligt fel. Sen kom min kompis från Malmö hit och då kunde jag ju inte gärna sätta mig och skriva, jag ville vara social. Så, nu när jag är gäst-fri och bloggen fungerar så skriver jag!

För några inlägg sedan sa jag att jag köpt en regnkappa, och här är den:

Kappan har jag köpt på Lindex och byxorna på Gina tricot, jag gillar
de verkligen, de har hög midja och dragkedja där bak. Men även om
de är jättesnygga kan jag inte tipsa om att ha dem på bio... Popcorn
och sitta ner i två timmar...

I måndags fick jag ett paket från Adlibris, min Ungersk-Svenska ord-
bok! Mycket nice, den kommer komma till användning.

I fredags fick jag ett fantastiskt mail från en av de som jobbar på YFU!

Hej Agnes med familj!

Hoppas allt är bra med er i sommarvärmen!

Här kommer lite nyttig information från YFU Ungern inför din avresa. YFU i Ungern har hittat en lämplig värdfamilj åt dig som öppnar upp sitt hem för dig och ser fram emot att träffa dig. De håller nu på med det sista för att slutföra placeringen, och så snart allt är klart skickar de över kontaktuppgifter till oss och så vidarebefordrar jag infon till dig. I nuläget har jag dock ingen annan info än att de har hittat en värdfamilj åt dig men jag återkommer med info så snart jag har någon.

OMGomgomgomgomg! Snart vet jag!

Det är bara två och en halv vecka kvar tills jag åker men jag är ändå förvånansvärt lugn. Paniken kanske kommer sista dagarna... Aja, nu kan jag softa lite, fixa lite i taget med packningen och sådant. Fokusera på sommaren som tydligen bestämmt sig för att äntligen komma. Igår (ända dagen på veckan som det regnade, mummelmummel) så badade jag för första gången den här sommaren! Grattis till mig!

Ha det så bra, nu ska jag äta chokla'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar