söndag 15 juli 2012

Trevlig dag

Imorgon ska jag träffa min braiga bästis! Det låter så töntigt med bästis, jag får säga bästa vän. Imorgon ska jag träffa min utomordentliga bästa vän. Vad jag kommer sakna alla mina fina, roliga och stöttande vänner när jag åker. Men, jag har bestämmt mig för att inte sakna dem innan jag åker, det är ju onödigt. Och det är ju "bara" ett år, jag kommer ju tillbaka. Jag fick ett ryck idag och kände att jag ville träffa henne, vi har inte setts så mycket (som vi brukar) nu på lovet eftersom jag har jobbat. Nu har jag lov på riktigt! (Jobbade sista gången i fredags.) Jag satt på glasverandan och skrev på min berättelse samtidigt som jag smuttade på en kopp te och det spöregnade utanför. Det var jättemysigt! Sen blev jag bara så sugen på att ringa henne så då gjorde jag det och så pratade vi jättelänge om allt och inget. Jättemysigt!

Jag berättade förut att jag tittat på andra utbytesbloggar och de hittade jag på en blogglista på http://www.utbytesstudent.se/. Den listan ville jag också vara med på, ville vara en i gänget, så jag skrev in det till han som har hand om den. Han svarade idag att det gick så bra så och så fick jag svara på några (väldigt många) frågor som sedan kommer vara med på den listan om man klickar på mitt namn! Jättekul!

Nu har jag kommit en bra bit på min packlista! Jag får lägga ut den här när jag är klar. Det är först då den här bloggen blir en riktig utbytesstudentblogg. Nej, men om ni får någon glädje av den är väl det trevligt!

Om man tittar på alla avslutnings-ord på alla stycken förstår man hur min dag har varit: Jättemysig, jättekul och allmänt trevlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar