söndag 15 juli 2012

Upp och ner

Känslorna åker verkligen upp och ner, det är exakt en månad kvar tills jag åker nu. Eller, det är faktiskt exakt en månad tills jag precis har landat i Budapest nu! Åhh! Just nu länktar jag tills jag får träffa familjen! Som jag för övrigt inte har fått än. Det suger. Igår läste jag olika utbytesstudent-bloggar och mina känslor inför att åka ändrades med varje inlägg jag läste. Om det var positivt blev jag glad och tänkte på allt bra, om det var negativt, ja, ni fattar. Det var någon som hade fått både familj, stad och skola och som sa att "det är så jobbigt att inte kunna berätta alla detaljer, jag vet inte ens vilken inriktning jag ska gå". Gah! Jag då? Panik! Nejdå, det ska gå så bra så. YFU's måtto (berättade de på PDO) är no one left behind. Jag kommer ju få en familj, det är bara det att jag tror att jag skulle kunna förbereda mig bättre om jag skulle få den nu.

Jag måste börja fixa packlista! Jag får strukturera upp den tror jag, blir nog lättare då, så jag inte glömmer något eller skriver upp det flera gånger. Ska man ta med sig handuk? Det borde man ju få där... Alltså, sådana här frågor skulle man vilja fråga familjen.

Appropå frågor. En tjej på YFU sa att hon kunde fråga YFU Ungern lite om skolan och så. Det kändes bra. Jag vet inte så mycket om kurser och så, det ska bli kul att få veta mer! Jag kan berätta om vad hon får tillbaka för svar när jag fått det.

Nu ska väl jag äta lite frukost, hehe, jag är lite morgon-seg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar