torsdag 12 juli 2012

Beatles spellista


Hejhej! Jag berättade förut om att jag på väg till Stockholm gjorde en spellista med bra/kul text/snyggt beat/något annat utmärkande Beatles låtar. Eftersom jag lyssnar så mycket på Beatles tog jag bara sådana låtar som jag inte lyssnat på 758 gånger.

The lista:

  • Here comes the sun  Man blir så glad av den, redan vid första gitarr-plingket i början.
  • Because  Lite mystisk sång med coola stämmor.
  • Real love  Mysig, fin låt.
  • It's only love  Låter som en typisk låt av dem och är bara Beatles-bra helt enkelt.
  • I'm looking through you  Skön låt.
  • Tomorrow never knows Älskar bakgrunds-soundet, var riktigt nice att åka buss till.
  • And your bird can sing (Anthology 2) Gör mig alltid glad, de börjar skratta under inspelningen.
  • Only a northen song  Lyssna på texten!
  • Martha my dear Jättebra låt som jag ganska nyss upptäckt.
  • Blackbird  Fin text och gitarrkomp.
  • I need you  Har faktiskt lyssnat på den ca 758 gånger men ville ha med den här ändå, bra låt!
  • I've just seen a face  Bra text och bra låt.
  • In my life  Jag gillar texten och kompet, trevlig på något sätt.
  • Let it be  Man slappnar av bra till den och det är verkligen "words of wisdom".
Så, här har ni den, lyssna gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar