tisdag 18 juni 2013

Vad för trevligheter jag haft för mig på sistone

Hallå! Jag tänkte precis att jag var för lat för att skriva ett inlägg, men eftersom jag har gjort lite roliga saker senaste dagarna tänkte jag att jag åt minstone kunde visa lite bilder, så här kommer dem:

Först: Resan till Budapest med min värdmamma Évas skola:
Museet



Barn-passare


Herde


Vi åkte med nya metron

Vi var några stycken...

Sen åkte vi Europa (om man räknar bort London)'s första tunnelbanelinje

Budapest Zoo!
Liten bebis-elefant!

Jag tyckte jättemycket om fjärilshuset




Vi gick in i ett rum tillsammans (!) med fladdermöss. En flög precis förbi vid örat på mig

Jag och en manet





Påväg hem med tåget var det väldigt fint utanför fönstret

I lördags, alltså första dagen på sommarlovet(!), åkte jag hem till min kompis Diá och hade ett litet trädgårdsparty. Ungersk barbecue, med Gulasch över elden förstås.

En Maj-påle, de satte upp den i början av Maj, den är traditionellt uppsatt för att visa upp var ungmöer bor, festen vad både sommar-fest och ta ner Maj-pålen-fest

Vi hade lite picknick i skuggan, det var jättevarmt. Närmast på bilden  är Diá

Jag fick leka kock med gulaschen (det slutade i att jag spillde ut lite på elden...)

Av Botond (bilden) och Diá (hans flickvän) fick jag en present full med ungerska matvaror, hemmagjord sylt, honung, paprika o.s.v.

Mums!

Hög musik!

Det var András födelsedag några dagar tidigare, så vi passade på att fira honom också (god tårta!)

Ju större brasa, desto bättre ljus

Nästa dag åkte vi på cykeltur (jag och de andra som sov över)

Sen blev det Lángos!
Igår, måndag, åkte jag och Diá på eftermiddagen till Aqua City, jätteskönt (det är så varmt nu!) och kul att åka i vattenrutschkanorna!

Diá

Och jag.

Idag var jag med Kriszta på stan, vi tog en limonad och sen en glass eftersom det var så himla varmt! Gah! Fast det var jättetrevligt att prata!

Kriszta och hennes passions frukt-limonad

Det syns att jag behövde kyla ned mig lite med min hallon-limonad
Ja, så, ha det gott allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar