fredag 7 juni 2013

Ännu än körkonsert

Ja, som rubriken säger hade vi en till konsert med kören idag. Kom hem ganska nyss, för kanske 45 min sen, jag åt lite sen middag och sedan satte  jag mig tillrätta här i vardagsrumssoffan (där jag alltid sitter med datorn) brevid min värdpappa. Innan dess var jag alltså och sjöng, konserten hölls för att tjäna in pengar till en pojke som på något sätt är sjuk, förstod inte riktigt vilken sjukdom, men jag tyckte det var trevligt att samla pengar för det. Min kamera dog (alltså fick slut på batteri, inte gick sönder) efter första tonerna på första låten, så det blev inte så många bilder. Men första två låtarna sjöng vi på läktaren, sen lyssnade vi på hundra andra uppträndanden av solister innan vi som avslutning sjöng tre låtar (eller stycken eller vad man nu kallar det när det är klassiskt). Efter det var det (bara för de som uppträtt) lite fika och tack och applåder och prat och choklad till folket i en annan liten sal (vi sjöng i en kyrka som ligger i en kristen skola). Trevligt var det, men mycket längre än jag trott, räknade med att vara klar runt åtta, men det var inte slut förrän efter nio, jag känner mig lite mosig... Aja, här är i varje fall de få bilder som hann tas och god natt på er!

Klassrummet vi sjöng upp i

Glada körtjejer

Ännu en glad körtjej på läktaren av kyrkan

Där nere längst fram stod vi

Men som sagt var de första låtarna framförda från läkaren


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar