onsdag 12 juni 2013

Morgondagen och gårdagen

Vet ni vad? Jag frågade om morgondagen till min värdmamma idag hon kom hem och då hon berättade att hon skulle till Budapest med hela den skolan hon jobbar på (100 elever i låg, mellan och högstadiet!), de ska bland annat till ett museum om olika folkslags konst och till Zoo. Och sen såg det ut som om hon kom på något (och det gjorde hon ju också) och frågade om jag ville komma med! Och det ville jag ju, så jag ska på Zoo med Éva imorgon!

Igår var jag hemma hos Regina från min klass. Hon bor i en by en bit (20 min med bil) utanför staden jag bor i. Det var jättetrevligt att vara där och vi pratade en massa och skrattade lika mycket medan vi åt, gick på promenad, åt lite mer och kollade lite på roliga saker på internet. När vi gick runt i byn tog jag med mig kameran, och flest bilder blev det när vi gick till en sjö i närheten som hon brukar fiska i på sommaren. Ungernska landskapet är så vackert!





Där borta ligger byn

En liten mini-groda var också ute på promenad

Regina visade hur man kunde hitta en papegoja inne i en blomma, fin va?



Jag och Regina vid sjön
P.S. Jag klippte mig idag!! Inget mer hår i ögonen! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar