onsdag 26 juni 2013

Imorgon lämnar jag Ungern!

Hallå! Jag har precis kollat upp hur jag ska ta mig till platsen där YFU-bussen kommer stå och vänta på mig imorgon kväll. Jag åker buss till Budapest och sen blir det metro, spårvagn och lite gående. Ja, vi ska åka buss från Ungern (jag lämnar Ungern i morgon! Gah!), jag och de andra tre tjejerna som varken är icke-europeer (de får inte gå på det läger som vi kommer pka till imorgon som kommer vara i Berlin, jag ska till Berlin!) eller tyskor (de åker hem med hjälp av tyska YFU som fixar flygbiljetter åt dem). Jag, Nehir, en turkisk tjej, Madara, en lettisk tjej och Anja, en dansk tjej. Och så blir det någon voluntär och en Ungersk utbytesstudent (som  fick lov att åka hem lite tidigare eftersom han var tvungen att göra ett prov, men som ändå ska på Berlin-lägret) också. Vi kommer åka i ungefär 10 timmar... Kommer fram på fredag morgon.

Så, vad ska jag till Berlin och göra? Jo, jag ska på YES, Young European Seminar, vi blir ca 500 utbytesstudenter och vi ska vara där tills på tisdag nästa vecka, alltså runt fem dagar. Det blir fest. Även om alla förmodigen är ganska ledsna över att åka från allt i sitt värdland (jag vet att jag och de andra utbytesstudenterna är det) så har alla jag pratat med som har varit på lägret sagt att det var fem av de bästa dagarna i sitt liv! Så, jag ser väldigt mycket fram emot det, också eftersom att jag får träffa de andra (europeiska) utbytesstudenterna som jag blivit så god vän med under det här året. Vi hade ett läger förra helgen, och det var superroligt, samtidigt som det var jättesorgligt, men det bästa lägret det här året!

Till alla som väntar hemma: Jag ser jättemycket fram att se er! Vi ses (Úr isten! (OMG)) snart!!

Nu ska jag tillbaka till packandet, en av mina väskor är 3,2 kg för tung... Packa om! Mumel.

Packning pågår

Här (i Keszthely) ver jag tidigare i veckan med familjen, det vär jättetrevligt!

Nehir och Rosa när vi dansade på en av kvällarna på sista YFU-lägret här i Ungern

Också från lägret, jag är tredje från vänster.

Jag och min kompis Miho (från Japan)

Vi fick YFU Hungary-tröjor! Från vänster: tyskorna Lydia och Joleen, och sen lilla (ironiskt) jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar