måndag 3 juni 2013

Konsert på musikskolan

Hejhallå! Jag har just varit på en konsert, närmare bestämt en avslutningskonsert på musikskolan för alla deras elever som tar studenten i år. Jag hörde om den från Bettina, när vi var på aerobix förra veckan, och jag tyckte att det skulle vara kul att gå och titta. Eftersom de flesta hade hållit på i många år, och eftersom det är vanligt med att jobba mycket med att öva här i Ungern (både i skolan och med instrument siktar de flesta mycket högt, man ska få femor i allt) så var det många som var mycket duktiga. Men jag måste faktiskt säga att de sparade bäst till sist: Bettina! Hon sjunger fantastiskt! Musikalstjärna av henne blir det nog, tror jag. Hon ska till Budapest och plugga musik, så vad vet jag, kanske kan jag komma dit om några år och kunna peka på en planch och säga: henne känner jag! Ja, så i vilket fall, bra konsert. Det var trevligt att komma hem också, med en lillasyster som kom springandes och kramade mig. Fin familj jag har! (Alltså gånger två) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar