torsdag 6 juni 2013

Konsert med kören med överraskning

Tjenamors! Jag har idag sjungit på en konsert; min körs konsert. Vi var de enda som uppträdde och vi sjöng runt 10 stycken. Jag tyckte det gick jättebra. Och det var kul att tjejen som jag skrev om sist, hon som intervjuade mig, kom med sin pojkvän och lyssnade, jag bjöd in henne när vi träffades i skolan idag. Innan konserten övade vi och sen kunde vi göra lite vad som helst, eftersom det skulle vara gudskänst innan (vi var i en kyrka, jättefin, Kertvárositemplom heter den), så vi (jag och två andra tjejer) gick och köpte lite mat och satte oss utanför kyrkan i det fina vädret(!).

Som sagt gick det jättebra och när vi bara hade runt två låtar kvar skuttade Maja fram till Éva, som dirigerade, med några presenter och jag trodde att Maja bara var lite tidig med ett tack till Éva, eftersom hon är vår braiga lärare. Men! Sen vände sig Éva om till publiken och berättade att de hade haft en duktig liten svensk tjej med sig det här året som snart skulle åka hem och som de ville tacka, så presenterna var till mig! Jag blev rörd (och röd) och tog emot dem med kindpussar och ett stort leende. Så fantastiskt fina de är! Allihopa var med på det. Den ena presenten var en mapp full med ungerska noter (!) och den andra med en jättefin T-shirt, med alla i körens namn på! En av tjejernas mamma hade gjort den. Och en hälsning till dem i kören: Köszönöm ha valaki a kórustól ez latszik, nagyon köszönom, nagyon boldog lettem, mindig olyan jó amikor énekelünk, és perze amikor beszélünk és nevetünk is!


Där nere sjöng vi

Maja, med körpärmen i högsta hugg

Kören, med mig framme till höger

Tadaa!!


Efter konserten, när jag kommit hem kunde jag ta kort på mina presenter, fina va?

Min T-shirt! Ungerska kurbits

Ser ni namnen, högst upp är Éva néni, som vi kallar läraren, det översätts väl tant Eva, men det är lite gulligare

Och jag med min nya fina tröja!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar