onsdag 10 april 2013

Snart drar jag

Här sitter jag och äter lunch (blir det ett tema på bloggen?) och tänkte att jag skulle slänga ihop ett inlägg innan jag sticker till bussen. Jag ska nämligen till Budapest. Men det är inte resemålet, för jag åker bara till Budapest idag för att kunna vara där i morgon bitti (5.30) då jag och de andra utbytesstudenterna sätter oss på en buss till Prag! Och sen är vi där tills på söndag och det kommer bli skitkul! efter det får jag palra mig hemåt och ta och skriva alla de inläggen jag har varit för lat för att skriva ner (t.ex. om påsk-firandet).

Nyss, när jag väntade på att maten (ris och ärtor med kotlett) skulle bli klar, kollade jag upp Rosa (den finska utbytesstudenten)'s blogg. Kul! Har tänkt kolla in det ett bra tag, har inte blivit av, men nu kan jag ju säga att jag har sett den nu när vi träffas. Eller, vänta lite, tror inte hon kommer... I varje fall: om ni vi titta in den så är det här en länk till den. Hon skriver på både finska och ungerska, hon är så duktig. Bra är det i varje fall för då förstår jag också! Fast ni kanske inte förstår... Fina bilder i varje fall.

Urk, idag hade vi idrott och var ute. Det i sej kanske inte var så urk, men solen sken (inte häller det är urk, tvärt om) och vi sprang runt idrottsplanen hela lektionen. Jag var redan varm och svettig på slutet av lektionen när vi slutade springa, men då såg läraren att jag bröt mot klädreglerna, jag hade svarta istället för vita strumpor, visste inte äns om den regeln. Så jag fick springa tre varv till. Och som jag berättade förut har vi inte tid att duscha efter idrotten. Så, i och med bättre väder har alltså lurkighets-sesongen startat.

Men om man struntar i idrotts-detaljen är det skönt att det äntligen börjat bli varmare. Det är ca 10 grader nu, men det brukar vara 20, så jag känner att det är synd att det var ett undantag i den varma våren precis nu när jag är här.

Men, nu ska jag ta och göra lite matsäck och sen drar jag till busstationen. Åh, förästen, jag berättade inte vart jag ska bo tills imorgon. Jag ska faktiskt bo hos min (få se nu om jag får det rätt) värdmammas styvfars systers dotter Anna och hennes pojkvän. Jag och Anna och hennes familj träffades nu under påsk-helgen då vi kom och hälsade på dem som hastigast. Jag hann inte prata så mycket med henne som med hennes lillasyster Nora (de är båda i 20-års åldern) eftersom Anna tog hand om barnen (Zozi och Iza alltså). Men vi pratade lite i slutet innan vi skulle gå, och då sa hon att jag om jag behövde någonstans att slagga på när jag var i Budapest så kunde jag komma till henne. Och så blev det alltså.

Så: MOT PRAG! (och Budapest...)

2 kommentarer:

  1. Hehe... Tänk om din idrottslärare skulle se mina strumpor i olika färger ;D

    SvaraRadera