onsdag 24 april 2013

Foto-tur med cykeln och hornlektion

Idag, efter skolan, var jag tillbaka där vi var i lördags (se "cykelutflykt"-inlägget). Jag kände för att gå ut och röra på mig så jag tog min cykel och cyklade iväg i det fantasktiska vädret. Väl där tog jag en massa bilder, varav jag tänkte visa er några. (om ni inte har lust att titta på alla, kan ni skrolla ner, där resten av inlägget är)







cyklandes

Framme!

Detta är alltså namnet på platsen: Aláleas Völgy (völgy = dal)




Än så länge blommar inte de kända buskarna...

...Men snart så!


Min cykel!


Jag gick in i skogen och plåtade lite mer




De här bladen var jättelena. Är det någon som vet vad det är för träd?




Efter min lilla utflykt åkte jag hem, snappade upp mitt horn och gick ut igen. På vägen till musikskolan träffade jag Maja (hon går i min kör och är superschyst. Hon var med i ett inlägg på min blogg en gång) så hon vände (hon gick i andra rikningen) och gick med mig till skolan. Trevligt med sällskap, och jag hade gärna stått och pratat med henne längre om det  inte var för att min lektion skulle börja. För det var ju min första privat-hornlektion idag, hurra! Det var jättekul att få öva med någon och att få instruktioner, jag tyckte det lät bättre efter ett tag. Och sen tyckte jag att hon (min hornlärare) var väldigt trevlig också.

Så hurra för min da'!

5 kommentarer:

  1. Åh, vilka vackra bilder! Synd att våren inte riktigt har nått hit än. :/ Bra jobbat med fotograferingen! :D

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk park! Dit måste jag någongång <3 Håller med Axel, vad fotar du med för kamera? Jag har faktiskt också börjat cykla och du skulle ha sett dagen idag! Underbart varmt, kunde nästan gå utan jacka!

    SvaraRadera
  3. Tack!! Ja, visst ska du hit någon gång, Louise! <3 Min kamera är en vanlig digetalkamera, Sony cybershot dsc-w510. Go, Swedish weather, go! Jag, måste säga att vädret här är lite varmare, mer så att det nästan är linne och shorts-väder. Lite klurit dock för på morgonen är det för kallt att använda de kläder som passar på eftermiddagen då långbyxor är lite för varmt. Jag skickar värmande strålar till er!

    SvaraRadera
  4. Vad fina bilder! Jag älskar skog! :D Och yeay på egen hornlektion! Gick det bra? :)

    SvaraRadera
  5. Tack! Jag älskar ockå skog. :) Det gick jättebra, vi spelade bl.a. lite av en av Mozarts hornkonserter, och hornläraren kom med många bra tips, det blev bättre och nu är jag mycket mer pepp när jag övar. Hoppas flöjtspelandet går bra för dig också!

    SvaraRadera