lördag 20 april 2013

Cykelutflykt

Detta är hur glad jag är nu:


Jag, Misi (min värdpappa), Zozi (min värdlillebror) och Iza (min värdlillasyster) kom precis hem från en cykeltur. Första det här året, och första sedan jag kom hit till Ungern. Jag får låna deras extra-cykel som Misi vann i någon tävling. Det var jättetrevligt och skönt att komma ut och röra på sig. Vi åkte till en skog som jag aldrig varit i, lite konstigt eftersom den är så nära. Det var jättevackert, gröna, vita och rosa träd och blommor. Jag, Iza och Zozi sprang ikapp och vi skrattade och var allmänt reklam-familjs-glada. Synd att jag inte hade kammeran, jag tyckte verkligen om miljön. Men vi ska tillbaka dit. Vi var i en dal som i maj varje år exploderar i sällsynta och färg-glada blommor. Nu var det bara knoppar, men vi kommer cykla tillbaka dit igen när de blommar. Ja, det var allt jag hade att säga.

Eller, när jag ändå visar bilder och pratar om blommor kan jag visa byxorna jag köpte när jag var i Prag:




2 kommentarer: