tisdag 26 mars 2013

Lunch!

Okej, kanske inte hela inlägget kommer att handla om lunch, men det är det jag har i huvudet (eller snarare i magen, höhö) just nu. Jag har som bekant flyttat, och i och med det så började jag äta lunch hemma efter skolan istället för att äta i skolan. Jag vill ju inte dissa mitt världland på något sett men... skollunchen... Okej, räcker det med att säga att man inte länktar till den särskillt mycket? (Okej, nu lät det som om det serveras ruttna maskar eller något, det är bara helt enkelt inte så gott och ofta kallt)

Så nu när jag kom hem och såg vad min underbart snälla värdmamma lagat till mig:

 

så kan ni kanske förstå min lilla lyckodans. Hon är på jobbet nu, hon började sent, så hon lagade innan hon gick. Vi ska gå och shoppa (typ tvål och liknande, inte så intressant) om ett par timmar när hon slutar, då får jag se till att tacka henne från djupet av mitt hjärta (vaddå överdrivet? Jag gillar mat!).

Nu lyssnar jag på musik. Ny musik. På min Ipod. Hur gick detta till!? Jo, så här är det att jag nästan inte har kunnat byta ut någon CD som jag hade på Ipoden när jag kom hit i höstas. Alltså har jag, som typ hela tiden lyssnar på den, tröttnat på det mesta. Men igår var jag iväg till posten för att hämta ett paket. I detta paket fanns fina saker, bland annat vetenskapstidningen (Illustrerad Vetenskap, kul! ) som mamma skickar varje månad och... Ett minnes kort full med musik! Tack!! Så jag satte mig direkt och laddade över musiken på Ipoden.

I paketet, som alltså var från min svenska familj fanns också två andra packet, till min värdfamilj. Det första innehöll en väggalmenacka med svenska motiv, den ska få hedersplats sa de. Och i det andra fanns ett Bamse-memorie-spel. Även om de inte har koll på vem Bamse är (kändes konstigt, det är ju Bamse!) tyckte de (alltså mina småsyskon) att det var roliga bilder. Vi spelade på kvällen, jag tror i varje fall Zozi tyckte om det, Iza hade inte riktigt tålmodig att vänta, men hon fick sina par ändå, hon vände på ungefär fem kort istället för bara två och plockade ut paret om hon hittade det. Men vi kan ju öva. Bra presenter tycker jag.

Ikväll blir det konsert. Jag ska både sjunga med kören och spela med orkestern. Det brukar alltid vara roligt, musik och kompisar vet ni! Och min värdfamilj kommer och tittar, vilket gör det extra kul.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar