lördag 16 mars 2013

13/3-2012 Nyheter

 Det här inlägget publiserades inte av någon anledning. Jag trodde det, men det är alltså skrivet i onsdags.

Hallå!

Det har hänt mycket på den privata nivån på sistone, vilket kanske skulle kunna förklara varför jag har skrivet så lite senaste tiden (kan förstås också förklaras med att jag är lite lat när jag är inne på datorn). Största saken som hänt kan beskrivas med detta: jag sitter nu inte i samma sovrum som förra gången jag skrev, men det är förfarande mitt sovrum; alltså, jag har flyttat. I måndags bytte jag värdfamilj.

Ni får ursäkta om jag inte skriver så utförligt om varför, men jag tror ni kan förstå att jag inte vill att hela världen ska veta. Jag och min förra värdfamilj fungerade bara inte så bra tillsammans, det var kombinationen av oss som inte fungerade.

Min nya familj är min privata ungerskalärares familj: Hon, Éva, hennes man, Misi (uttalas ”Miichi”), Iszabella på tre och Zozi på fem. Småsyskon! Dom är söta och livliga och var väldigt uppspelta när jag kom i måndags kväll. Jag har inte pratat med Misi så mycket före jag kom hit, sagt hej några gånger om han har kommit hem medan jag har haft lektion, men jag känner redan att jag kommer bra överens med både han och Éva, de är väldigt sympatiska personer. Jag är väldigt glad att de ville ”ha” mig.

I måndags kom jag hit ganska sent, efter middagen, och det blev snabbt hej till barnen innan de gick och la sig, sen packade jag upp min gigantiska packning (jag hade två väskor, mitt valthorn och skolväskan när jag kom hit i augusti, och nu hade jag också två lådor med böcker och vinterkläder och tre skolådor som jag köpt/fått nedsänt sedan jag kom hit) i mitt rum. Det är jättefint, beige/guldiga krusidulliga tapeter, stor garderob med skjutdörrar, lilla matta och stor soffa med puffiga kuddar som jag på natten gör om till säng (alltså soffan, inte kuddarna...). Sen ska Misi göra ett skrivbord till mig också! Han är ingenjör. Och Éva är ungerska- och engelskalärare på en skola motsvarande mellan-/högstadiet som ligger en by en bit utanför stan.

När jag var klar med upp-packningen gick vi runt i lägenheten och pratade om en massa, vilket var trevligt, och när jag la mig i sängen runt klockan elva somnade jag nästan på en gång av utmattning av alla nya intryck, och jag somnade med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar