söndag 30 december 2012

Senate teckningarna

På julafton satt jag och ritade på denna, vilket passade bra med kostymdramat (Sissi) som vi tittade på:


Och när jag läste Paranormalcy passade jag på att rita omslaget till den också. En superbra bok, verkligen! Den var spännande, rolig, romantisk och hade en kul blandning av det vanliga och ovanliga - det paranormala.




Föresten, är det någon som har ett tips på hur man får "det svarta" mer jämt och "svart", jag har bara vanliga blyertspennor, måste jag köpa en svartare penna, och vad heter den då? Jag har inte riktigt koll som ni ser...


4 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk teckning!!!

    SvaraRadera
  2. Du kan ta en stomp! Eller vad hette de där "papperspennorna" som man brukade ha på bilden och sudda ut det svarta med? :P Eller så kan du använda fingrarna eller en pappersbit till att få det mer jämt :) Eller använda en annan sorts penna, jag vet inte vad det är för sort du använder men man kan ha HB, H2 och andra, jag är inte expert på området ;)

    SvaraRadera
  3. Marie är! Jag fick tips av henne per sms. Och tack för tipset, det var nog pennan som var problemet, jag andvände papper. Men nu fick jag kolpennor i födelsedagspresent, så nu ska jag nog få till det svarta.

    SvaraRadera