lördag 29 december 2012

God Jul! (i efterskott)


Hoppas ni har det bra uppe i kylan, har (anvander ett ungerskt tanientbord) kans det som om det ar april! Ingen snö och sol... Flummigt. Men julafton var mysig, min familj har inte sa manga jultraditioner, sa det var mest som en vanlig, extra mysig dag med julklappar (vilket inte gar av för hackor det haller). Jag tog lite bilder, men de har jag inte pa den har datorn,

sa de far ni vanta pa lite mer.

Istallet för att ata julbord sa vi sprack, at vi panerad fisk och potatismos. Ni kanske tanker "ush, vad trakigt", men det var hem
magjort och jattegott! Vi öppnade julklapparna efter lunchen. Jag hade fatt en massa pa posten sa jag hade fler an de andra, sa jag raser-öppnade dem. Jag fick bland annat Eld (andra delen av Cirkeln) av min svenska syster och jag har redan last ut den, mycket spannande och bra.
Av min vardmamma (min vardsysters present kommer jag fa efter nyar) fick jag en jattefin, varm, röd tröja som jag definitivt (om det blir lite kallare) stolt kommer anvanda i skolan. Och en bok-almenacka med Budapest-tryck och en halsduk. Trevligttrevligt.
http://tcmmoviemorlocks.files.wordpress.com/2010/04/sissi-collection1.jpgInnan lunch tittade vi pa Sissi, en gammal mysig romantisk komedi, det varkade vara litet av en tradition att titta pa den. Jag satt och ritade samtidigt och det var mycket trevligt. Jag kanske kan lagga ut teckningen har nar jag har tillgáng till mina bilder.

Senare tittade vi (bara jag och syrran den har gángen) pá Shrek 4, dagen fick ett mycket juligt slut! hehe...


Jag vet inte om jag kommer kunna fá in nágon film frán det, men jag hoppas det, men jag hade en julkonsert med kören och orkestern innan julafton och den gick jattebra och det var jattekul att sjunga/spela, aven om jag fick ont i halsen efter det... Dagen efter hade kören julavslutning. Vi drack te och át kakor och lyssnade pá inspelningen av vár konsert. Jattemysigt. Och efter en timme eller sá sa de att jag skulle satta mig pá en stol vid katedeln (vi var i ett klassrum) och sá började de sjunga med vár körledare som komp pá pianot: Nu tandas tusen juleljus! De hade förberedt det till mig! Jattefin julklapp!

Om jag inte skriver tills dess: Gott Nytt Ár!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar