söndag 20 januari 2013

10/1-2013 14.30. 18 år!

Nu är jag 18 år! Tackar tackar! Jag fyllde för några dagar sedan och då fick jag presenter från svenska folket (mamma, pappa och mormor). En Mando Diao-CD som jag ser fram emot att lyssna på, även om omslaget (bestående av bandet som naket hoppar runt i skogen) var lite pinsamt... Jag fick ett mobilsmycke (faluhäst och nyckelpiga, fint), bra tecknings-pennor och lite annat som jag inte ska tråka ut er med nu.

Jag poserar med paket (iförd tröjan jag fick från min värdmamma i julklapp)


Förutom att jag fick paket på posten och att jag blev gratulerad av lite människor, så firade vi inget mer den dagen. .

Igår när jag intet ont anade satt och pluggade matte (en massa uppgifter i Trigonometri) kom Marika och Zsófi in med en presentpåse som Marika gav till mig och sa: Du trodde väl inte att vi glömt bort dig? Jag blev jätteglad och som ni ser på bilden tyckte jag att de träffat rätt med noter på presentpåsen. Den bästa presenten var kokboken. Jag ska laga så mycket ungersk mat! (Ska börja med lite mat-glosor med detsamma. Koka – Forral, Smet -...)

Mina fina presenter


Och mina överraskningar var inte slut, för idag kom den största. Vi hade precis haft ungerska-lektion då vi tittat på en svart-vit gammal ungersk film (rolig var den) och därför var det fortfarande mörkt i rummet. Plötsligt ställde sig alla upp och gick fram till svarta tavlan. Jag försökte göra det jag också, men Diá stoppade mig och sa åt mig att sätta mig igen. Sen såg jag ljus komma från korridoren där sedan Fanny kom in bärande på en tårta med 18-formade ljus på. Alla brast ut i födelsedags-sången. Fatta hur förvånad och glad jag blev! Mys på min klass!

Sen (efter att jag tackat och hoppat runt lite på min stol) började jag skära upp tårtan och så mumsade vi på den under hela nästa lektion. Det var okej eftersom vi bara gick igenom vilka terminssluts-betyg vi fått. (Jag fick ett D bredvid min 5:a (högsta betyg) i Bild, vilket betyder ”extra duktig”, jippie! Ännu en present.)

Okej, nu när jag fått berätta detta (eller snarare skrivit ner detta, jag postar det ju senare) ska jag plugga lite mer matte och sedan ska jag gå till kören, trevligt.

Ha de!


----

Sen gick jag då till kören och där blev jag överaskad igen när jag fick choklad och ett kort från Maja. Jag som chibi-figur! Tack alla! (eller köszönöm, så de förstår)

I pratbubblan står det "Jag gillar valthorn!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar