torsdag 29 november 2012

Lite allmänt

Redovisningen (om man kan kalla den det, jag snackade ju bara lite inför klassen) av de tre kända svenska ikoner/hjältar/kändisar som jag gjorde i tisdags gick bra, tack Irene och Beate för tipsen! Jag använde Raoul Wallenberg och Astrid Lindgren.

Igår var det en väldigt konstig soppa till lunch (ni vet vi får både soppa och huvudrätt i skolan), kanelsoppa! Har ni någonsin ätit det? Smakade lite som glögg... Jättekonstigt, jag åt mer än de flesta, säkert hela tio skedar...

Men det fick mig att tänka på jul, den är snart här! Och lucia... Det blir det inget av för mig, lite sorgligt, men jag ska fråga min lärare om jag inte kan få berätta lite om det. Vi har nämligen en engelskalektion i datorsalen den 13/12, och han visar ofta youtube-klipp (ibland har de inget med engelska och göra, det är en ganska soft lektion). Så då kan jag ju berätta lite på engelska och visa ett klipp, så får jag lite känsla ändå!


Av nån anledning fick vi (i kören) titta på
lilla mulvaden medans vi väntade, barndoms-
minnen!

Vet ni va? I tisdags hade jag konsert med kören för första gången. Själva framträdandet var väl bra, vi sjöng bara två låtar, men det som var intressant var det som hände "back stage". Jag har blivit lite smått kompis med en jätteshysst tjej (som heter Maja, hur ungerskt är inte det?) Vi snackade en massa och kom överens att vi ska ses efter skolan (hon går i en annan) på fredag. Trevligttrevligt!



Ja... Det var lite allmänt vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar