torsdag 30 maj 2013

Film, motion och sången om Sverige

Tjenare! Jag kom för ett tag sedan hem och ropade hallå, eftersom ingen syntes till. Zozi (min lillebror) studsade ut från lek/TV-rummet och meddelade att de såg på en jättebra film. Då blev man ju nyfiken, och så ville jag hälsa på de andra också, så jag gick in och vad tittade de på om inte Star Wars! Yey! Eftersom den första (episod 1) är lite barnvänligare än de andra fick de se den, men resten får vänta tills de blir större. Men kul i vilket fall. Jag och mina braiga kompisar i Sverige tittade på alla filmerna i sommras, och det var super. Så, Star Wars ger mig bra vibbar. (bra vibrationer, varje gång du tar min hand i din... förlåt, kom bara och tänka på låten...)

Så, varför kom jag hem så sent som bara "för ett tag sedan" ? Jo, för jag (efter att jag lite stressigt, men förstås kul, gått på både kör-rep och orkester-rep) var på aerobix med min kompis Bettina. Jättekul (och jättejobbigt), Friskis och Svettis-stil. Vi gjorde många övningar efter själva dansen. Alltså på matta. Och vid varje övnings slut darrade jag av trötthet i vilken muskel man nu tränade, men det kändes bra att träna. Jag kommer ihåg när jag höll på att dö av en övning eftersom vi hållt på så länge och så sa tränaren till min lättnad: Bara sista varvet nu. Sedan sa hon till min fasa: Sista 64. 64 upprepningar till! Oj, vad jag kommer ha träningsvärk i morgon. Men nu känns det bra. Och jag behöver det, har slackat ganska mycket på motions-mängden senaste året... Men nu ska det bli ändring på det (eller, tja, får se hur det blir... haha).

I skolan idag hade min lärare i engelska sagt åt mig att göra en sak på dagens engelskalektion. Så då gjorge jag det. Vi var i datorrummet, vilket resulterade i att jag kunde visa en video på stora skärmen. Min uppgift var att berätta om vad de syftade på i sången om Sverige som Petra Mede sjöng i pausunderhålningen i Eurovision-finalen! Vilket jag först trodde skulle bli lite pinsamt och inte så bra, men jag tycker jag skötte mig bra, det var kul, och jag tror faktisk de andra fick ut något av det, förutom en lite roligare engelskalektion (vi gjorde det här istället för att rätta läxan).

Ja, det var lite av min dag. Hoppas ni också har haft/får (beroende på när på dygnet ni läser det här) en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar