söndag 20 januari 2013

Flera teckningar

 Tjo! Jag fick som bekant kolpennor i födelsedags-present, och med dem försökte jag bättra på den här teckningen. Det var svårt eftersom jag redan användt en mycket hårdare penna, men jag tror att det blev lite bättre.
























Lägg till bildtext
Arany László (1844-1898) blev den första jag tecknade med mina nya pennor, fast jag rakade honom (han hade egentligen ett stort skägg) så jag vet inte om det ser ut som honom längre. Om ni undrar varför det blev honom så var det helt enkelt för att jag tittade igenom min litteratur-skolbok efter något/någon att rita av, och så fastnade jag för honom.

















Den här lilla optimistiska apan ritade jag med vanlig blyets. Det blev inte så jättebra, eller lik orginalet, men det var första gången jag ritat päls (seriöst) så det kanske är okej.



Ja, det var mina senaste, hur går det med alla er andras kreationer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar