söndag 24 februari 2013

Tecknings-läxor


Tjo!

Vet ni vad som nu står i ”aulan” i min skola? -Jo, en tecknings-utställning med mina teckningar! Jag har aldrig varit särskilt bra på att teckna, men nu när jag har varit här har jag tränat. Vår teckningslärare tog med hela klassen för att visa utställningen och hon sa att de kommer göra en till i biblioteket, men då bara med mina och en annan tjej (som går i min klass och är sådär OMG-duktig)'s teckningar.




Min klasskompis

Min klasskompis

 
I fredags började jag teckna av en kvinna och när lektionen var slut sa min lärare att jag skulle ta med mig den över helgen så att den var klar på tisdag. Jag undrar om det är för att hon vill ha den i utställningen. Här är de i varje fall:


Min literaturlärare gav mig förra veckan i uppgift att översätta en dikt (Nádas tavón av János Vadja) vilket jag gjorde. Sedan sa hon att eftersom den är så beskrivande och eftersom hon hört att jag var duktig på att teckna, att jag borde göra en illustration. Och det tyckte jag lät som en trevlig uppgift och så fick jag chansen att använda mina nya färgpennor (jag är barnsligt glad över att ha köpt dem...). Jag är inte bra på att rita natur, men det var kul att rita i varje fall. Här är den:



Så, två tecknings-läxor på en helg, trevligttrevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar