lördag 2 februari 2013

1/2-2013 Mnozil, snöboll och utlandsresa

Sziasztok!

Jag tänkte bara berätta lite om vad som händer/har hänt, jag har ju inte hört av mig på ett tag. För för en stund sedan kom jag hem från orkestern där vi idag faktiskt inte spelade något (snyft), detta för att vi var för få där. Men det var kul ändå. På det sociala planet var det bättre än vanligt eftersom jag nu kunde prata (och inte bara spela) med de andra. Vi (i orkestern) in i ett av musikskolans klassrum och där tittade vi på några mycket flummiga, men talangfulla brass-spelare på storskärm, Mnozil hette de (när man kommit över första flummighets-chocken var de faktiskt väldigt roliga att se/höra på). Dels var det kul att titta på dem och så satt jag bredvid en mycket schyst tjej som jag snackade med om allt möjligt. Trevligt orkesterrep, helt enkelt!

Apropå saker som börjar i besvikelse men som visar sig vara bättre än det vanliga: I onsdag var jag lite krasslig, men inte tillräckligt för att skippa idrotten. Jag tänkte att jag kunde ta det lite lugnt medan vi sprang runt i gympasalen. Men sen kom läraren och meddelade att vi skulle vara ute och spela fotboll! Läraren var inte med på lektionen (han satt väl inne och drack varm choklad) så vi sprang runt lite halvhjärtat med de två blöta fotbollarna med armarna runt oss själva på den till hälften snöbetäckta fotbollsplanen. Konstigt var det!

Men, eftersom jag och några andra tjejer inte ville frysa ihjäl (eller bli lätta måltavlor för killarna som stod en bit bort och kastade snöbollar åt vårt håll) började vi dribbla runt bollarna och sköt på Annett som lite tafatt, med armarna innanför sin T-shirt, stod som målis. Vi skrattade och halkade och det var en mycket roligare idrottslektion än vanligtvis. Jag blev inte änns sjuk!

Imorgon ska jag iväg till en sportaffär för att testa skidutrustning som jag nästa vecka ska hyra eftersom jag ska på skidresa till Slovenien! Jag och Krisztina från min klass ska tillsammans med 6 andra killar och tjejer från skolan åka dit och åka slalom i fem dagar. Ser verkligen fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar